Dieta ketogenica se bazeaza pe principiul ca, prin epuizarea corpului cu carbohidrati, care sunt sursa sa principala de energie, puteti forta corpul sa arda grasimi pentru combustibil, maximizand astfel pierderea in greutate. Cand consumati alimente care contin carbohidrati, organismul le transforma in glucoza sau zahar din sange, pe care apoi le foloseste pentru energie.
Deoarece glucoza este cea mai simpla forma de energie pe care corpul o foloseste, este intotdeauna utilizata pentru energie inainte ca organismul sa se transforme in grasime stocata pentru combustibil.

6 alimente care sunt potrivite pentru o dieta keto

  1. Somon

Somonul si alti pesti uleiosi, cum ar fi sardinele, stavridul si hamsia, au un continut ridicat de omega-3, care s-a dovedit ca ajuta la scaderea nivelului de insulina si la imbunatatirea sensibilitatii la insulina la cei supraponderali. 100g somon, aproximativ 1 file de somon, contine 26g proteine si 11,8g grasimi, dar 0g carbohidrati, ceea ce il face pestele perfect pentru o dieta keto.

  1. Branza

Branza are un continut ridicat de grasimi si un continut scazut de carbohidrati, ceea ce il face o alegere usoara pentru o dieta echilibrata si ketogenica. Presupunerea cu branza este ca are un continut ridicat de grasimi saturate, dar unele studii au aratat ca branza poate ajuta la protejarea impotriva bolilor de inima.

De exemplu:

  • 100g cheddar contine 25,4g proteine, 34,9g grasimi si doar 0,1g carbohidrati
  • 100g branza de capra contine 21,1g proteine, 25,8g grasimi si doar 1g carbohidrati
  • 100g de feta contine 15,6g de proteine, 20,2g de grasimi si 1,5g de carbohidrati
  1. Avocado

Avocado este o alegere naturala si sanatoasa atunci cand vine vorba de o dieta keto, deoarece contine 1,9 g de proteine, 1,9 g de carbohidrati si 19,7 g de grasimi la 100 g. Sunt, de asemenea, o sursa buna de substante nutritive importante, inclusiv potasiu, calciu, magneziu si vitamine din grupul B.

  1. Oua

Ouale sunt foarte sarace in carbohidrati si una dintre cele mai bune surse de proteine pe care o puteti avea. Acestea pot ajuta, de asemenea, sa va simtiti mai plini pentru mai mult timp, mentinand astfel nivelul zaharului din sange stabil si sustinand pierderea in greutate. Achizitionarea oualor crescute cu pasuni inseamna ca va veti creste si consumul de omega-3 – un acid gras esential! 100g oua sau doua oua mari contin 14,1 g proteine, 9,6g grasimi si carbohidrati neglijabili.

  1. Pui

Proteinele animale sunt elementul esential al unei diete ketogene, datorita continutului ridicat de proteine si a continutului zero de carbohidrati. Puiul este un adaos usor si 100g, putin sub jumatate de piept de pui, contine 29g de proteine si 3g de grasimi.

  1. Ulei de cocos
    Uleiul de nuca de cocos este un aliment de baza pentru dieta, deoarece este 100% grasime! Grasimea gasita in uleiul de nuca de cocos este cunoscuta sub numele de MCT sau trigliceride cu lant mediu, iar MCT-urile sunt utilizate direct de ficat pentru a obtine energie (prin transformarea in ea imediat la cetone).

Eficacitatea sa ca parte a unei diete keto s-a demonstrat chiar ca creste nivelul cetonelor la cei cu Alzheimer si principalul sau acid gras, cunoscut sub numele de acid lauric, impreuna cu MCT-urile pot oferi chiar un nivel sustinut de cetoza atunci cand este consumat.

Pe o dieta ketogenica, scopul este de a restrictiona aportul de carbohidrati, astfel incat organismul sa descompuna grasimile pentru energie. Cand se intampla acest lucru, grasimea se descompune in ficat, producand cetone, care sunt produse secundare ale metabolismului dumneavoastra. Aceste cetone sunt apoi utilizate pentru a alimenta organismul in absenta glucozei. Vezi cursuri nutritie daca vrei sa aflii mai mult.