Este usor sa va confundati atunci cand vine vorba de sanatate si nutritie. Chiar si expertii calificati par sa aiba adesea opinii contrare. Cu toate acestea, in ciuda tuturor dezacordurilor, o serie de sfaturi de wellness sunt bine sustinute de cercetare.

Iata 8 de sfaturi de sanatate si nutritie care se bazeaza de fapt pe stiinte bune.

1. Nu bea calorii din zahar

Bauturile cu zahar sunt printre cele mai ingrasatoare articole pe care le poti pune in corp. Acest lucru se datoreaza faptului ca creierul tau nu masoara caloriile din zaharul lichid la fel ca in cazul alimentelor solide. Prin urmare, atunci cand beti sifon, ajungeti sa mancati mai multe calorii totale.

Bauturile cu zahar sunt puternic asociate cu obezitatea, diabetul de tip 2, bolile de inima si multe alte probleme de sanatate.

Retineti ca anumite sucuri de fructe pot fi aproape la fel de rele ca sifonul in acest sens, deoarece uneori contin la fel de mult zahar. Cantitatile lor mici de antioxidanti nu anuleaza efectele nocive ale zaharului.

2. Mananca nuci

Desi sunt bogate in grasimi , nucile sunt incredibil de hranitoare si sanatoase. Sunt incarcate cu magneziu, vitamina E, fibre si alti nutrienti. Studiile demonstreaza ca nucile te pot ajuta sa slabesti si pot ajuta la combaterea diabetului de tip 2 si a bolilor de inima. In plus, corpul tau nu absoarbe 10-15% din caloriile din nuci. Unele dovezi sugereaza, de asemenea, ca acest aliment poate stimula metabolismul.

Intr-un studiu, migdalele s-au dovedit a creste pierderea in greutate cu 62%, comparativ cu carbohidratii complecsi.

3. Evitati fast food-ul procesat (mancati in schimb alimente reale)

Mancarea nedorita procesata este incredibil de nesanatoasa. Aceste alimente au fost concepute pentru a va declansa centrele de placere, asa ca va pacalesc creierul sa manance in exces – chiar promovand dependenta de alimente la unii oameni. De obicei au un continut scazut de fibre, proteine   si micronutrienti, dar bogat in ingrediente nesanatoase, cum ar fi zahar adaugat si cereale rafinate . Astfel, ele ofera in principal calorii goale.

4. Nu te teme de cafea

Cafeaua este foarte sanatoasa . Este bogat in antioxidanti, iar studiile au legat aportul de cafea de longevitate si un risc redus de diabet de tip 2, bolile Parkinson si Alzheimer si numeroase alte boli.

6. Dormi suficient

Importanta unui somn suficient de calitativ nu poate fi exagerata. Un somn slab poate determina rezistenta la insulina, va poate perturba hormonii apetitului si va poate reduce performanta fizica si mentala.

Mai mult, somnul slab este unul dintre cei mai puternici factori individuali de risc pentru cresterea in greutate si obezitate. Un studiu a asociat somnul insuficient cu un risc crescut de obezitate la copii si adulti cu 89% si respectiv cu 55%.

7. Aveti grija de sanatatea intestinului cu probiotice si fibre

Bacteriile din intestin, numite colectiv microbiota intestinului , sunt incredibil de importante pentru sanatatea generala. O perturbare a bacteriilor intestinale este legata de unele dintre cele mai grave boli cronice din lume, inclusiv obezitatea.

Modalitati bune de imbunatatire a sanatatii intestinului includ consumul de alimente probiotice, cum ar fi iaurtul si varza murata, consumul de suplimente probiotice si consumul de fibre din abundenta. In special, fibrele functioneaza ca combustibil pentru bacteriile intestinale.

8. Bea putina apa, mai ales inainte de mese

Consumul de apa suficienta poate avea numeroase beneficii. In mod surprinzator, poate creste numarul de calorii pe care le arzi. Doua studii observa ca poate creste metabolismul cu 24-30% in decurs de 1-1,5 ore. Aceasta poate insuma 96 de calorii suplimentare arse daca beti 8,4 cani (2 litri) de apa pe zi.

Momentul optim pentru a-l bea este inainte de mese. Un studiu a aratat ca reducerea a 2,1 cani (500 ml) de apa cu 30 de minute inainte de fiecare masa a crescut pierderea in greutate cu 44%.