L-teanina este un aminoacid care se gaseste in principal in frunzele plantei de ceai si are numeroase beneficii pentru sanatatea fizica si psihica.

L-teanina este un aminoacid care se gaseste in frunzele de ceai. A fost descoperit in anii 1940 si are o serie de beneficii importante pentru sanatate. Este posibil sa gasiti acest nutrient in alimente de origine vegetala, cum ar fi unele ciuperci . Unii experti atribuie proprietati la nivel organoleptic, cum ar fi furnizarea de aroma de umami.

Este important sa retineti ca in alimente exista multi aminoacizi diferiti. Asigurarea consumului acestor nutrienti ajuta la imbunatatirea functionarii organismului, deoarece fiecare dintre acestia afecteaza parti foarte specifice ale fiziologiei umane.

Cum actioneaza L-teanina?

In organism, L-teanina are capacitatea de a facilita relaxarea si somnul . Acest lucru se intampla deoarece creste nivelul GABA din organism. De asemenea, serotonina si dopamina. Ambii neurotransmitatori sunt esentiali pentru a asigura odihna adecvata, cel putin asa cum a demonstrat cercetarile publicate in The International Journal of Biochemistry & Cell Biology .

In plus, aminoacidul poate ajuta la modularea starilor de spirit, a concentrarii si a altor senzatii, cum ar fi apetitul . Asigurarea unei aprovizionari regulate a acestuia ar contribui la o sinteza optima a neurotransmitatorilor la nivel cerebral, ceea ce s-ar traduce printr-o comunicare interna mai eficienta.

Pe de alta parte, o alta dintre proprietatile atribuite L-teaninei este ca are grija de producerea anumitor unde cerebrale. Acestea sunt asociate cu o stare de relaxare atunci cand persoana este treaza – s-a vazut ca exista activitati care le sporesc, precum meditatia. Aceste tipuri de valuri sunt strans legate de creativitate, de exemplu, asa ca poate fi foarte pozitiv sa aveti grija de functionarea lor.

Beneficiile L-teaninei

Printre principalele beneficii ale L-teaninei subliniem impactul acesteia asupra calitatii somnului prin relaxare crescuta. Potrivit unui studiu publicat in Pharmaceutical Biology , consumul acestuia ar putea creste durata fazei REM, care este asociata cu o odihna mai buna . Suplimentarea sa este studiata pentru a obtine odihna optima.

Exista chiar si speculatii cu privire la posibilitatea administrarii aminoacidului la copiii cu tulburare de hiperactivitate cu deficit de atentie pentru a obtine un somn mai profund si mai odihnitor. Desi este adevarat ca rezultatele incercarilor nu sunt inca solide, ele sunt incurajatoare.

Pe de alta parte, L-teanina ar putea avea un efect pozitiv asupra nivelului tensiunii arteriale , reducandu-le. Acest lucru reduce incidenta problemelor cardiovasculare.

Efecte pozitive au fost identificate si din consumul acestuia la persoanele cu schizofrenie, deoarece in aceste cazuri anxietatea ar fi redusa. Capacitatea de atentie si memoria acestor pacienti ar fi imbunatatite, ceea ce ajuta la invatare.

Alte puncte alimentare importante

Nu este necesar doar sa se asigure un aport de L-teanina pentru a obtine un somn optim. Exista si alte strategii alimentare care sunt considerate importante pentru a facilita odihna. Aminoacidul triptofan are foarte mult de-a face cu el, deoarece actioneaza ca un precursor al serotoninei si melatoninei. Exista mai multe alimente care il contin, asa cum este cazul fructelor uscate.

De asemenea, este necesar sa se reduca aportul de alimente ultraprocesate cu grasimi trans si zaharuri simple . Acesti compusi cresc starile inflamatorii din organism, conditionand negativ odihna si rupand starea de echilibru emotional. De asemenea, este indicat sa faceti exercitii fizice pentru a incetini oxidarea.