Foamea emotionala este reprezentata de momentul in care mancam ceva doar pentru confort, si nu pentru ca ne este foame. Oricine poate suferi de aceasta “foame”, si de cele mai multe ori, aceasta apare in urma unor sentimente negative. Sa aflam mai multe despre foamea emotionala!

Specialistii atrag atentia asupra faptului ca mancatul pe fond emotional duce la ingerarea unui numar mult mai mare de calorii decat are organismul nostru nevoie, in acest fel aparand obezitatea. Cercetatorii estimeaza ca aproape 75% din mancatul excesiv este un raspuns al emotiilor traite de persoana in cauza.

Atunci cand mananci ceva, fara sa ai senzatia de foame, si doar pentru ca ti-e pofta sau pentru ca ai o dispozitie proasta si speri ca felia de tort sa iti asupreasca sentimentele negative, inseamna ca ai experimentat si tu foamea emotionala. Acest tip de alimentatie se adreseaza emotiilor, si nu senzatiei efective de foame.

O recompensa culinara, din cand in cand, pentru a sarbatori un eveniment placut nu este o greseala. Insa, atunci cand mancatul este prima actiune atunci cand esti suparata, stresata sau obosita, esti pe cale sa cazi in capcana mancatului pe fond emotional. Trebuie sa stii ca intri intr-un cerc vicios, in care sentimentele nu vor fi imbunatatite si nici tratate, ci doar ameliorate pe moment.

Cei mai multi dintre noi ne simtim vinovati dupa excesul de calorii ingerate si promitem ca asta nu se va mai intampla din nou. Insa acest tip de promisiuni nu sunt facute sa dureze, iar la primele sentimente negative ne vom refugia din nou in mancare.

Cum scapi de foamea emotionala?

Pentru a scapa din acest cerc vicios, trebuie mai intai sa inveti sa-ti controlezi sentimentele. Chiar daca esti suparata sau trista, nu te opri in primul magazin pentru provizii. Daca vrei sa iei o gustare, alege  intotdeauna ceva sanatos, precum nuci, seminte, fructe sau legume. Cel putin in acest fel, mancatul pe fond emotional nu iti va afecta foarte mult silueta.

Exercitiile fizice se pare ca ajuta in acest caz. Acestea au efecte benefice asupra bunei dispozitii si a nivelului de energie. In plus, activitatea fizica reduce stresul si inlatura sentimentele negative. Nu uita sa te relaxezi, facand ceva ce iti place, in fiecare zi. Citeste o carte, fa o baie lunga la final de saptamana, plimba-te in parc sau ia pranzul la restaurantul tau preferat.