Stim cu totii ca a fi in medii diferite schimba modul in care ne simtim, dar v-ati intrebat vreodata de ce va simtiti atat de linistiti cand va cufundati in natura? Si de ce se pare ca durerile si durerile corpului nu sunt la fel de deranjante atunci cand sunt inconjurate de plante? Am cautat sa raspundem la aceasta intrebare.

Gradinaritul in timpul pandemiei

De la inceputul pandemiei, se pare ca multi se indreapta spre distractii mai simple, inclusiv gradinarit, plimbari si reinventarea spatiului din casele lor. In acest timp, multi au cultivat o noua pasiune pentru plante, atat in   interior, cat si in exterior. Cei care aveau un deget verde si-au avansat incursiunea in gradinarit.

Plante si durere

Fie ca punem mainile in sol sau pur si simplu admiram cresterea unei plante de interior, gradinaritul si timpul petrecut in aer liber in natura sunt, fara indoiala, unele dintre cele mai relaxante activitati ale noastre. Acestea ne ajuta sa facem fata stresului vietii pandemice si sa gasim echilibru intre problemele noastre zilnice. Dar petrecerea timpului cu plantele si in natura poate ajuta, de asemenea, la reducerea intensitatii durerii musculo-scheletice persistente si a fibromialgiei .

Plantele se vindeca

Activitatea fizica , despre care se stie ca ajuta la gestionarea durerii , include acum activitati legate de stilul de viata, precum gradinaritul . Atunci cand persoanele cu fibromialgie realizeaza un total de 30 de minute de gradinarit sau alte activitati fizice de-a lungul zilei, durerea si functionarea lor fizica se imbunatatesc. Adaugarea gradinaritului la alte tratamente s-a dovedit, de asemenea, ca ajuta persoanele cu dureri de spate sa se simta mai bine, atat fizic, cat si mental. Shinrin-yoku, sau scaldat in padure , este practica de a lua in atmosfera padurii, care s-a demonstrat ca scade tensiunea arteriala, scade cortizolul si scade stresul sistemului nervos al corpuluiraspuns. Mai multe studii au aratat ca si experientele de natura scurta au impact asupra bunastarii noastre fiziologice, iar scaldatul in padure ajuta la reducerea stresului modern.

Desi mai sunt multe de invatat despre efectele neurologice ale horticulturii la persoanele cu durere, iata ce putem face astazi:

Observare atenta . Pur si simplu priviti in exterior si concentrati-va atent asupra unui copac deosebit de unic, in timp ce studiati culorile, forma si miscarea acestuia.

Plimbare in natura. Incercati ,,scaldatul in padure” facand o scurta plimbare printr-un parc sau zona impadurita, acordand atentie mirosurilor si sunetelor.

Aduceti natura in interior. Selectati o planta speciala pe care sa o aduceti in casa dvs. si obtineti beneficiile de purificare a aerului pe care le aduc, precum si posibilitatea de a va bucura de ingrijirea si observarea cresterii acesteia.

Seminte de plante. Florile, legumele si ierburile deopotriva fac eforturi fructuoase in gradina si pot fi savurate ca o activitate solitara sau cu altii.

Paturi si instrumente ridicate. Folosirea paturilor de gradina ridicate poate oferi o experienta de gradinarit mai ergonomica; tampoanele pentru ingenunchere, scaunele de gradinarit, vagoanele si furtunurile retractabile reduc tensionarea si sustin mecanica corecta a corpului.

Activitati de ritm. Rupeti-va cu atentie atunci cand este necesar, inainte ca nivelul durerii sa creasca.

Observati variatiile de culoare si forma in ciuda asemanarilor.Sursa: Gary Paduana, folosit cu permisiunea

Aceste experiente naturale pot ajuta la durere in perioade de mare stres si nu numai. A te lauda in minunea si frumusetea naturii aduce vindecare si bucurie si, cu suficienta practica, poti oferi chiar fructe literal ale muncii tale.