Vrei sa iesi afara si sa mergi cu bicicleta? Incerci sa inveti pe altcineva ? Multi adulti nu au avut niciodata sansa de a invata si multi copii vor sa invete. Nu exista niciun motiv sa fii jenat. In schimb, fii nerabdator sa incepi una dintre cele mai sanatoase, mai ecologice si mai satisfacatoare forme de autotransport posibile. Necesita pregatire, tehnica si putina cadere, dar oricine poate invata cum sa mearga cu bicicleta.

Gasiti o locatie potrivita

Cand inveti, vrei sa gasesti un loc confortabil si departe de trafic. Un loc bun pentru a incepe este o intindere plana si neteda, cum ar fi aleea sau trotuarul. Cei care nu au spatiu acasa se pot exersa intr-o parcare sau parc. A incepe pe iarba sau pe pietris neted ajuta, deoarece caderile acolo dureaza mai putin. Aceste suprafete ingreuneaza echilibrarea si pedalarea.

Daca intentionati sa practicati echilibrul si sa pedalati pe dealuri, gasiti locatii cu pante usoare.

Verificati legile locale pentru a vedea daca este legal sa mergeti pe trotuare sau pe alte cai.

Purtati imbracaminte de calarie

Genunchii si coturile izoleaza articulatiile si protejeaza impotriva zgarieturilor, astfel incat acestea sunt recomandate tuturor calaretilor. Camasile cu maneci lungi si pantalonii lungi contribuie, de asemenea, la protejarea impotriva caderilor si pot fi combinate cu tampoane.

Evitati pantalonii largi si fustele lungi. Acestea pot fi prinse in angrenaje si anvelope si pot duce la caderea dumneavoastra.

Evitati pantofii cu varful deschis. Acestea va lasa picioarele expuse bicicletei si solului.

Pune-ti o casca

Castile sunt recomandate atat pentru incepatori, cat si pentru motociclistii experimentati. Nu stii niciodata cand se va intampla un accident. Un os rupt poate fi de obicei fixat, dar traumatismele craniene, frecvente in accidentele de biciclete, lasa un impact durabil. De asemenea, unele zone au legi care impun calaretilor sa poarte casti.

Castile sunt masurate pentru a se potrivi capului. Unul bun se potriveste strans si coboara pana la un centimetru (doi centimetri si jumatate) deasupra sprancenelor. De asemenea, va avea curele care va tin casca stransa, lasandu-va totusi sa va miscati gura.

Castile de naveta sunt un tip comun. Acestea sunt rotunjite, din spuma si plastic si pot fi gasite online sau in magazinele de vanzare cu amanuntul unde sunt disponibile biciclete.

Castile de drum sunt alungite si au adesea guri de aerisire. Sunt fabricate si cu spuma si plastic, dar sunt populare pe drumuri sau in curse competitive. Cautati-le online sau in magazinele cu amanuntul.

Castile pentru tineri (10-15 ani), copii (5-10 ani) si pentru copii mici (sub 5 ani) sunt toate casti de calatorie mai mici sau de drum. Castile pentru copii mici sunt singurele cu mai multa spuma.

Castile pentru biciclete de munte si castile de sport profesionale sunt prevazute cu viziere si gat pentru conditii dificile de teren.

Iesi in timpul zilei

Calaria este posibila noaptea, dar nu este recomandata pentru incepatori. Veti petrece mult timp invatand sa va echilibrati. Acest lucru inseamna ca, pe masura ce te acomodezi, bicicleta poate trece in trafic sau in alte pericole pe care le vei vedea greu. Noaptea, soferii au, de asemenea, un timp mai dificil sa te vada.

Daca trebuie sa iesiti noaptea, purtati haine de culoare deschisa, autocolante reflectorizante si folositi faruri pentru biciclete.

Incepeti pe o suprafata plana

Suprafetele plane, precum o alee, un trotuar, un drum linistit sau o parcare sunt stabile. Nu exista partii, deci caderile sunt mai scurte si veti avea un timp mai usor de echilibrat si veti opri.

Iarba scurta si pietrisul neted sunt, de asemenea, suprafete pe care le puteti folosi. Caderile vor rani mai putin, dar aceste suprafete te obliga sa pedalezi mai greu pentru a misca bicicleta.

Reglati scaunul pentru bicicleta

Coborati scaunul pentru bicicleta suficient de departe pentru ca oricine calare sa-si poata pune ambele picioare pe pamant in timp ce este asezat. Un scaun jos va permite sa va opriti cu picioarele inainte de a cadea. Adultii nu trebuie sa foloseasca roti de antrenament, dar copiii mici pot folosi aceste biciclete de echilibru sau de specialitate.

Este posibil sa scoateti pedalele pentru a le tine departe de drum, dar nu este necesar.

Testati franele

Aflati cum functioneaza franele pe bicicleta. Stai departe de bicicleta. Tine-l langa tine si mergi-l. Apasati butoanele de frana pentru a va obisnui cu locatia lor, cum se simt si cum reactioneaza bicicleta la ele. Dupa ce ati aflat acest lucru, va veti simti mai confortabil, deoarece veti putea face o oprire de urgenta atunci cand este necesar.

Daca bicicleta dvs. are frane pe ghidon, testati fiecare pentru a vedea care controleaza partea din fata si care controleaza roata din spate. Acestea pot fi schimbate de catre profesionisti.

Observati cum strangerea franei din spate determina deraparea rotii din spate. Strangerea franei din fata face ca bicicleta sa mearga inainte.

Daca bicicleta dvs. nu are frane pe manere, ar trebui sa aiba frane in spate (coaster). Pentru a frana, apasati in jos pe pedala cea mai apropiata de capatul din spate al bicicletei, ca si cum ar fi pedalat inapoi.

Daca bicicleta este o roata fixa   si nu a fost modificata, nu are frane. In loc sa franeze, va trebui fie sa incetini ritmul pedalarii, fie sa derapezi, aplecandu-te inainte si tinand ambele pedale orizontal cu picioarele.

Tine-ti ochii drept inainte

Cand te uiti la obstacole, bicicleta ta se indreapta spre ele. Concentrati-va asupra privirii spre locul in care doriti sa mearga bicicleta. Este nevoie de o anumita practica pentru a evita distragerea atentiei de la pericolele rutiere sau alte obiective turistice.

Inainte de a avea un control complet, mergeti acolo unde merge bicicleta. La pornire, bicicleta tinde sa mearga in lateral sau in cercuri. In loc sa va opriti, lasati-l sa mearga si incercati sa mentineti echilibrul in timp ce o face.

Daca ajutati un copil sau un prieten, puteti sa va tineti partea inferioara a spatelui pentru a-i ajuta sa ramana stabil in timp ce practica.

Incepeti sa pedalati

Incepeti cu un picior pe pamant. Celalalt picior ar trebui sa fie plat pe o pedala indreptata in sus. Impingeti, puneti piciorul pe cealalta pedala si plecati! Continuati sa mergeti atat timp cat puteti mentine echilibrul.

Exerseaza alunecarea pe pante usoare. Mergeti bicicleta pana la varful unei pante, montati-o si alunecati in jos, permitand bicicletei sa incetineasca in mod natural in zona plana din partea de jos. Demontati si repetati dupa cum este necesar pana cand va obisnuiti cu echilibrarea si controlul bicicletei.

Pastrati-va greutatea concentrata in picioare. Ramaneti apasat pe scaun, tineti coatele indoite si corpul relaxat.

Cand aveti incredere ca va puteti indrepta spre fund, incercati sa mergeti cu picioarele pe pedale.

Franeaza in timp ce aluneci pe dealuri

Odata ce te-ai simtit confortabil tinandu-ti picioarele pe pedale, incearca din nou, de data aceasta strangand usor franele in timp ce cobori. Veti invata sa incetiniti motocicleta fara sa va abateti de sub control sau sa va deplasati peste ghidon.

Incercati sa directionati

Odata ce puteti trece, pedala si frana in linie dreapta, incercati sa coborati din nou pe deal. Mutati ghidonul pana cand schimbati directia bicicletei fara a pierde controlul. Simtiti cum panta se schimba in modul in care actioneaza bicicleta si reglati-va echilibrul pentru a se potrivi.

Pedaleaza pe panta

Din fundul plat al dealului, incepeti sa pedalati. Panta necesita lucrari suplimentare. Aplecati-va inainte in pedale sau chiar ridicati-va pentru a castiga putere suplimentara. Mergeti cu bicicleta in sus si in jos de mai multe ori pana va simtiti confortabil.

Odata ce va simtiti increzator, mergeti cu bicicleta la jumatatea pantei, opriti-va si incepeti sa pedalati din nou in sus.