O alimentatie echilibrata este foarte importanta pe tot parcursul vietii, mai ales atunci cand te pregatesti pentru sosirea bebelusului tau. Depinde de asta ca ambii sa fiti sanatosi si puternici. Va spunem cum ar trebui sa fie alimentatia in sarcina.

In aceasta etapa trebuie sa ai mare grija la mancare si sa realizezi un echilibru in care sa obtii nutrientii necesari atat pentru tine, cat si pentru micutul tau, fara a te opri din mancat, dar nici sa nu exagerezi cu produse cu un continut ridicat de sare si zahar.

Este foarte important sa ai o alimentatie sanatoasa si adecvata cu varsta, greutatea si caracteristicile specifice, indica Ministerul Sanatatii.

Ei bine, acest lucru ajuta la prevenirea anemiei, infectiilor, vindecarea insuficienta a mamei, precum si o greutate prematura sau mica la nastere, subliniaza dependenta.

Alimente pentru prevenirea bolilor

Un studiu publicat in revista Nutricion Hospitalaria de Espana, subliniaza ca o dieta echilibrata in primele mii de zile de viata, care se numara din momentul conceptiei pana in primii doi ani ai copilului, este cheia sanatatii pe tot parcursul vietii; precum si pentru prevenirea afectiunilor precum diabetul, obezitatea si hipertensiunea arteriala .

Nutritionistul Rosa Avila, specialist in nutritia mamei si a copilului, subliniaza importanta unei alimentatii controlate in timpul sarcinii , impreuna cu sprijinul unui profesionist, pentru a preveni boli precum diabetul gestational si preeclampsia ; deci trebuie sa urmezi o alimentatie echilibrata in care sunt prezente toate grupele de alimente.

„Cea mai importanta recomandare este ca femeile insarcinate sa aiba o dieta cat mai echilibrata, nu ma refer la o dieta stricta sau speciala. Femeia insarcinata poate manca din toate grupele de alimente, dar alimentatia ei trebuie sa fie saraca in sare, grasimi si zahar pentru a pastra starea buna de sanatate care se va reflecta in bebelus”.

El explica ca nu este contraindicat ca viitoarea mamica sa-si indeplineasca un capriciu: „atata timp cat nu are o stare de sanatate care sa o limiteze, precum debutul preeclampsiei sau diabetul gestational; in acest caz, trebuie sa cauti variante care sa poata fi adaptate starii femeii”.

Adaugati ca medicul ginecolog ar trebui sa prescrie un multivitamin special pentru sarcina, care completeaza dieta echilibrata.

Alimente pe care ar trebui sa le consumi

Institutul Mexican de Securitate Sociala (IMSS) recomanda femeilor insarcinate sa includa aceste alimente in dieta lor:

  • Fructe si legume de sezon: Consumati intre 4 si 5 portii pe zi, deoarece ofera vitaminele A si C, acid folic, fier, magneziu, potasiu si fibre.
  • Carbohidrati: Painea, cerealele, orezul, pastele si faina care, pe langa faptul ca sunt imbogatite cu acid folic si fier, sunt nutrienti esentiali.
  • Produse de origine animala: Carnea de vita, carnea de pasare si pestele sunt surse bune de vitamine B, proteine, fier si zinc, precum si grasimi si uleiuri care sunt vitale pentru dezvoltarea creierului copilului.
  • Fibre: Portocala (cu bagas), mandarina, ananas, smochine, prune uscate, tamarind, germeni de grau, soia, ovaz, orz, salate verzi. Acest lucru va reduce constipatia.
  • Apa: se bea 2 pana la 3 litri pe zi.
  • Faceti cinci mese pe zi: mic dejun, pranz, cina, gustare si cina. Includeti toate grupele de alimente in fiecare dintre mese.
  • Ceai sau cafea: poti bea o ceasca, dar nu exagera.
  • Branzeturi pasteurizate cu continut scazut de grasimi si sare: branza de vaci , panela, branza de vaci, deoarece vor preveni sau reduce inflamatia stomacului.
  • Lactate: Laptele si iaurtul, pe langa branzeturile mentionate, care sunt o sursa de proteine, calciu si fosfor.

Produse de evitat

  • Sare: Atentie la carnati, branzeturi, conserve, jerky, ketchup, apa minerala, consome pudra, masline si biscuiti.
  • Alimente crude sau insuficient gatite: evitati mancarurile precum sushi , tartar de vita, ceviche, somon crud si carnea rara; ai putea lua o infectie daca nu ar fi pregatiti corespunzator.
  • Picante si condimente: Cu aceasta vei reduce arsurile la stomac.

Nu uita sa consulti un specialist care sa te sfatuiasca cu dieta ta. O dieta echilibrata va aduce beneficii pentru tine si copilul tau.