Majoritatea dietelor se invart, printre altele, in jurul notiunii “mai putine calorii, implicit si o cantitate mai mica”.

Exista multe diete si produse disponibile, dar auzi atat de mult incat este greu sa stii ce sa crezi. Informatiile pe care le oferim aici va pot ajuta. Aceasta fisa informativa vorbeste despre unele dintre mituri si adevaruri despre pierderea in greutate, nutritie si activitate fizica. Aceste informatii va pot ajuta sa faceti schimbari sanatoase in viata de zi cu zi.

Daca doriti sa slabiti sau aveti intrebari pe care nu le-am acoperit aici, discutati cu medicul dumneavoastra sau cu un alt profesionist din domeniul sanatatii. Un nutritionist sau un dietetician va poate oferi sfaturi despre cum sa urmati un plan de alimentatie sanatoasa sau cum sa pierdeti in greutate in siguranta si sa il mentineti.

Tousi, exista numerosi dieteticienii care iti recomanda anumite alimente si bauturi din belsug, fara riscul de a lua in greutate, ba chiar ajutandu-te, in mod paradoxal, sa slabesti.

Bineinteles, dintre acestea nu face parte ciocolata…

Pui, fasole, peste

Potrivit unui studiu publicat in Jurnalul de Nutritie, femeile care au consumat alimente precum pui, fasole, peste au pierdut mai multa greutate, mai ales in zona abdominala decat cele care au consumat acelasi numar de calorii dintr-o dieta bogata in carbohidrati.

Practic, corpul tau ldepunde mai mult efort pentru a digera proteine decat carbohidrati sau grasimi, iar pentru ca e nevoie de mai mult timp, simti starea de satietat pentru mai mult timp.

Apoi, consumul de proteine influenteaza stomacul sa produca o cantitate mai mica de ghrelin, un hormon care stimuleaza pofta de mancare.

Oua

A incepe ziua cu un mic dejun din care nu lipsesc ouale inseamna categoric a sprijini procesul de slabit.

Investigatorii nu au reusit sa explice concret de ce are loc un astfel de fenomen, dar este adevarat ca persoanele care mananca oua in loc de chifle dimineata, vor consuma mai putine calorii pe parcursul urmatoarelor 24 de ore.

Majoritatea mananca 60% din proteinele zilnice dupa ora 18.00, a declarat Donald K. Layman, profesor de nutritie la Universitatea Illinois. Dar trebuie sa le consumi mult mai devreme, ca sa nu mai simti nevoia de ele la sfarsitul zilei.

El recomanda sa mananci circa 30 de grame de proteine la micul dejun, momentul perfect pentru consumul de oua.

Ulei de avocado

Punem furculita jos cand traim sentimentul placut de satietate, iar grasimile contribuie la aparitia acestui sentiment – in acest caz uleiul de avocado este perfect pentru ca te ajuta sa pierdeti in greutate in timp ce te simti plin.

Grasimile determina eliberarea in intestin a unor hormoni care transmit creierului tau ca ai mancat suficient si stabilizeaza nivelul de zahar din sange, dar ele ar trebui sa fie nesaturate (ulei de avoado, ulei de mascline, nuci, peste gras) ca sa nu echivaleze cu depunderea unor kilograme nedorite.

Grapefruit si mere

Pentru ca aceste doua fructe contin in mare parte apa si fibre, ceea ce inseamna ca sunt hranitoare, fara sa adauge organismului o multime de calorii.

Mai mult, se speculeaza ca grapefruit-ul are anumite proprietati chimice  care ajuta la pierderea in greutate.

Oamenii care consuma un mar decojit inainte de masa, consuma cu aproape 100 de calorii mai putin in timpul mesei, au demonstrat oamenii de stiinta de la Universitatea Laval din Quebec.