Sanatatea este un aspect de care ar trebui sa tinem cont in fiecare zi. Chiar si atunci cand se intampla asta, ne formam anumite obiceiuri fara sa stim ca ele ne pot afecta stilul de viata pe termen lung.

Exista 10 lucruri pe care le faci cu atata normalitate, practic devin reflexe ale propriilor actiuni, incat nu realizezi cat de daunatoare pot fi pentru sanatatea ta.

Picior peste picior

Numeroase studii au confirmat faptul ca a ne aseza pe scaun adoptand pozitia picior peste picior poate provoca hipertensiune, varice si leziuni ale nervilor.

2. Nu hrani pasarile

A hrani pasarile poate insemna o activitate interesanta, mai ales cand sunt implicati si copiii. Din pacate, distractia se transforma in pericol. Sansa ca porumbeii sa fie purtatorii unor boli contagioase este de 50%. Acestia pot suferi de afectiuni precum: colibaciloza, histoplasmoza, salmoneloza, tuberculoza, febra iepure si multe altele.

3. Nu purta ochelari de soare de proasta calitate

Ochelarii la un pret redus nu iti protejeaza ochii de razele ultraviolete. Atunci cand acestea sunt in exces provoaca cataracta, leziuni ale ochilor, iar in cazuri foarte grave, cancer.

4. Nu bea multa apa

Contrar spuselor cu care te-ai obisnuit, da. A bea multa apa nu este intotdeauna sanatos, precum si a bea prea putina. Cercetatorii spun ca fiecare corp are nevoi diferite. De exemplu, unii oameni au nevoie de mai multa apa, altii nu in cantitati prea mari. Daca faci mult sport, bea mai multa apa, iar daca ai probleme cardiovasculare, bea mai putin. In orice caz, cea mai buna metoda este sa bem apa atunci cand ne este sete. Daca nu simtim nevoia, nu trebuie sa fortam acest lucru.

5. Nu te trata cu apa calda

Probabil cu totii am facut asta la un moment dat. Cand ne durea burta, mama noastra intotdeauna grijulie ne dadea acest sfat: sa punem pe locul dureros comprese cu apa calda. Din pacate, acest obicei ne face rau, deoarece creeaza sangerari, inflamatii acute ale abdomenului (apendicita, pancreatita).

6. Nu prepara popcorn in cuptorul cu microunde

Pericolul il reprezinta uleiul sintetic numit diacetil si aroma 2 in 1 cu care este preparat popcornul. Cand se incalzesc, acestea se avapora, astfel ajung in plamani si ii afecteaza. O solutie pentru a ne proteja plamanii este de a lasa sa se raceasca imediat dupa ce scoatem punga de popcorn inainte de a o consuma.

7. Nu manca la birou

Mancarea la birou poate acumula multe bacterii care nu sunt bune pentru digestie. Consecintele sunt: mirosul care ii poate deranja pe ceilalti colegi, stresul care duce la imposibilitatea ca stomacul sa nu poata digera mancarea, deoarece creierul nu se mai concentreaza pe consumul mancarii, ci la ceilalti factori din jur.

8. Nu purta incaltaminte decupata cand iesi in oras

Care sunt riscurile? Exista sanse sa te tai la picior, iar orice mica rana, precum intepatura unei insecte se poate infecta usor. Riscul este ca aceasta infectie sa se raspandeasca in tot corpul.

9. Nu bea lapte fara grasimi

Avem impresia ca este vorba de acelasi lapte, dar fara grasimi, desi adevarul este altul. Odata cu extragerea grasimilor sunt eliminate si vitaminele, care sunt ulterior inlocuite cu substante sintetice, nesanatoase pentru organismul nostru. Mai multi producatori adauga in laptele degresat lapte praf care provoaca o crestere a tensiunii arteriale si riscul producerii unui infarct.

10. Nu dormi pe burta sau in pozitia fetusului

Multi dintre noi adoptam diferite pozitii in timpului somnului pentru a ne simti cat mai relaxati si odihniti. Ceea ce nu stim este ca felul in care dormim ne poate afecta sanatatea. Atunci cand vrem sa ne odihnim pe partea dreapta sau stanga, numita pozitia fetusului, impiedicam diafragma sa se miste corespunzator, fapt care creeaza dureri de spate si probleme ale plamanilor. A dormi pe burta poate dauna si mai mult organismului, deoarece punem presiune pe organele interne provocand pe termen lung leziuni ale nervilor si probleme ale inimii. Cea mai buna si sigura pozitie pe care o putem adopta atunci cand dormim este cea pe spate, insa trebuie evitata daca suferim de apnee in somn.